neděle 7. prosince 2014

Vánoční tag

Je druhá adventní neděle a já přicházím tentokrát opět s tagem - VÁNOČNÍM. Sice Vánoce nejsou zrovna mým favoritem mezi svátky, ale pokusím se býti nezaujatá, ať tu svou averzi nepřenesu i na Vás. Tak jdeme raději rychle na to. Na tenhle tag mě pro tentokrát nominovala právě moje mamka, takže její článek máte zde.




  •  Jaké jsou tvoje nejoblíbenější vůně v tomto období?
V tomto období mám ráda vůně jehličnanů a rozhodně nesmí chybět vůně jablek se skořicí, kterou mám ale ráda celoročně, takže svíčky u mě v bytě jsou s vánoční vůní pořád. Pak mám taky ráda aroma mandarinek a pomerančů. Vždy když někdo loupe mandarinku, vzpomenu si na Vánoce, byť je třeba léto. Mám vlastně ráda všechny vánoční vůně. Vlastně až na jednu...nesnáším františky!!!
  • Vyrábíš si svůj vlastní adventní věnec, nebo si ho kupuješ?
Myslím, že kdybych si adventní věnec koupila, bylo by to pro mne, jako vyučenou aranžérku, celkem potupný. Ale musím se přiznat, věnec jsem vyrobila až na první adventní neděli večer. Nějak mi nedošlo, že už je ten blázinec tady. Takže pomalu za tmy jsem potajmu, se psem ošmikala tůji před panelákem a pak u televize rychle motala. Není to zrovna vrchol mé aranžérské kariéry, neměla jsem ani moc ozdob, ale i tak Vám sem přidávám fotku.


  • Jaké barvy oblečení v zimě nosíš nejraději?
Tak já mám své tmavé neutrální barvy ráda celoročně, spíše v létě trochu začnu experimentovat. Ale i tak mě trochu té vánoční nálady nemine a tíhnu ke smaragdové. Moc mě ale jinak na barvy neužije.. jsem trochu víc taková konzerva, co se drží pravidla, že když je to co nejvíc neutrální, můžu to nosit ke všemu a to je přeci praktické :D
  • Chodíš raději na procházky nebo jsi doma zachumlaná v dece s teplým čajem?
To i to... Mám ráda noční procházky, jelikož jsem typický noční tvor. A nejraději se procházím nějakým městem a užívám si toho, jak je vylidněné, já si mohu vychutnat tu výzdobu všude kolem a nasávat tu zimní atmosféru. Ale teplo je prostě teplo, a tak si hned poté ráda zalezu pod tu deku a dám si teplý čaj.
  • Když jsi byla malá věřila jsi na Ježíška?
Popravdě nijak si nemohu vzpomenou, jestli jsem kdy vůbec na něco věřila. Mikuláše jsem prokoukla snad hned co se zjevil mezi dveřmi.První Vánoce které si dokážu vybavit.. to jsme bydleli ve věžáku, pomalu v nejvyšším patře. Můj bráška nevydržel být tak dlouho vzhůru a tak spal už v pokojíčku, kde byl stromeček samozřejmě ještě bez dárků. Do dnes nevím jak se tam ty dárky mohly objevit, ale jsem si jistá, že jsem už nevěřila, že to byl Ježíšek. Ale musím uznat mamka se dlouho snažila. Ještě když mi bylo osm zdobila stromeček v noci a ráno tvrdila, že ho přinesl Ježíšek. Jen nejspíš vůbec netušila, že já ještě nespala :D
  • Jaké čaje máš v zimě nejraději? Co dalšího piješ v mrazivém období?
Když jsem byla mladší, měla jsem s mamkou oblíbený vánoční čaj, myslím s příchutí rumu, no prostě chutnal jako grog. Sice rum nepiji a už ani nevím co to bylo za čaj, hned bych si ho zase dala. Jinak klasika - jablko se skořicí. Ten ale můžu celoročně. No a pak nesmí chybět horká čokoláda.
  • Jak vypadá tvůj Štědrý den? Co si dáváš ke štědrovečerní večeři?
Letos to bude pro mne taková premiéra, jelikož budu poprvé slavit Vánoce mimo rodinný krb. Ale mohu říct, že se docela těším, jelikož si dělám svou vlastní vánoční výzdobu a tak to bude vše přesně podle toho, jak to chci já. Popravdě ta výzdoba mě na Vánocích asi baví nejvíc. Rozhodně ale na Štědrý den chci už mít vše hotové, maximálně dobalit poslední dárky. Jinak se tento den pro mne skládá z celodenního "civění na bednu" a držení půstu. Ten dodržuji snad odjakživa - prostě chci konečně vidět to PRASE!! K večeři si většinou dám "kuřízek" se salátem. Rybí polívka se u nás rozhodně neveze, vždy to byla hrachovka. Ale nějaká ryba a vinná klobása na slavnostním menu určitě chybět také nebude.
  • Pečeš cukroví sama a kolik druhů? Jako je Tvé nejoblíbenější cukroví?
Už se začínám obávat, že tento článek bude nekončený.. Ano peču cukroví sama. Stejně jako umělý stromek, tak i kupované cukroví je pro mne snad největší prohřešek a to vážně ty Vánoce nijak nemusím. Zatím mám upečené jen perníčky, které jsem mimochodem pekla už po druhé (díky babičko za recept, jsou opravdu hned měkké.. Kuba může potvrdit). Dál se chystám ještě péct linecké a sněhurky, zbytek už nepečené. Nechci toho dělat moc, zaprvé na to budeme jen dva a za druhé jak znám Kubu a jeho rozmlsanost, nakonec na to zbudu sama a nechci po Vánocích vypadat jako ta spodní koule od sněhuláka. Nejraději mám stejně ty perníčky a vosí hnízda...
  • Kdy zdobíš stromeček a jaký styl ozdob máš ráda?
Stromeček obvykle zdobíme den před Štědrým dnem, myslím že to je klasika. Jen si teď tak uvědomuji, že mi snad nebude doma stromeček strašit až do -Velikonoc. U nás v rodině se dodržovala tradice, že stromeček jde bez lítostně z domu na Tři krále. No u Kuby doma stromeček dvakrát otočí větvemi, než opustí teplo obýváku. Co se týče ozdob mám ráda skleněné koule, ale nemám ani jednu. Pak vše co se třpytí a leskne. Hlavní ale pro mne je, aby měl jednotný styl. Nejvíc mě irituje, když má někdo na stromečku kde co, co mu zbylo po rodičích, co zdědil po babičce plus něco nového co se k tomu vůbec nehodí a třeba ještě vše od jiné barvy a materiálu. Vlastně mi nevadí ani slaměné ozdoby.. pokud jsou na stromečku pouze slaměné ozdoby!!
  • Máš raději zimu nebo léto? Co se ti na zimě líbí nejvíce a co nejméně?
Rozhodně mám raději léto. Na zimě nemám ráda.. zimní oblečení, mokro v botách, zmrzlé tváře, nudle u nosu, rudý nos.. a mám ráda vánoční trhy, výzdobu ve městech a obchodech, možná bych se smilovala i nad tím sněhem, dokud nezačne tát. No a mám pro Vás skvělou informaci. Jsme u konce tohoto dlouhého článku o Vánocích a pokud se neodehraje nějaké ryze vánoční focení, tak už se u mě o Vánocích letos nedočtete, to Vám slibuji :D 

Přežijte tyto svátky stresu ve zdraví a ať Vám Ježíšek nadělí vše co si přejete :) Vaše M
P.S. Dále zatím  nominuji Anet, KateN a Verču

Žádné komentáře: