čtvrtek 5. června 2014

Prague exhibitions


V tomto článku bych Vám ráda představila dvě výstavy, které probíhají v Praze. Po dlouhé době jsem se vypravila se svým přítelem do Prahy a jelikož nemáme Prahu zrovna nejblíž, tak jsme toho chtěli stihnout co nejvíce. No a tyhle dvě výstavy to vyhrály, protože já na výstavy chodím hrozně ráda a o těchto dvou jsem slyšela, četla, bavila se spolužáky, tak jsem je chtěla navštívit. Myslím, že z těchto dvou by si snad každý vybral aspoň tu jednu, která by ho zaujala a jestli chodíte stejně rádi na výstavy jako já, tak na ně rozhodně jděte! Ještě se musím omluvit za ne zrovna kvalitní fotky pořízené mobilem, ale můžeme býti rádi, že vůbec nějaké jsou.

Jan Saudek "Odhalení"
Tato výstava se koná v galerii Malostranské besedy a sice se měla konat do konce května, na štěstí díky velikému zájmu byla tato výstava prodloužena do 29.6.2014. Takže jestli máte taky Saudkovu tvorbu rádi jako já, tak upalujte, protože tato výstava je opravdu krásná. 
Myslím a doufám, že Saudka nemusím nějak široce představovat, je to fotograf, a jak můžete na výstavě zjistit, i nadaný malíř s jedinečným stylem. Chápu, že jeho tvorba nemusí každého oslovit, ale Saudek je dle mého názoru opravdu jeden z nejlepších fotografů naší země. 
Z výstavy jsem byla nadšená. Krásná atmosféra, díla nádherně ladila s výstavním prostorem, prostě kouzelné. Jen co opravdu musím vytknout a zdůraznit vykřičníkem, příšerné osvětlení! Galerie se nachází na půdě budovy Malostranské besedy, tak chápu, že tam s tím osvětlením nejdou dělat zázraky, ale když jsou fotografie kolmo ozářené světlem žárovky, tak to zrovna ideální není. Musíte kolem obrazu poskakovat, naklánět se a hledat ideální úhel, aby jste z toho vlastně něco měli. Myslím, že to by trochu vychytat šlo. Ale jinak, jak jsem již psala, výstava byla úchvatná a jsem moc ráda, že jsem si mohla Saudkova díla prohlédnout na živo. Paní za pokladnou byla trošilinku mimo, protože chuděře nic neřekli a posadili ji tam a tak jsme trochu využili její zmatenosti pro okamžik něco rychle nafotit. Jelikož při otázce, jestli se může fotit nám řekla "Mě nikdo nic neřek". A tak se o fotografie z výstavy tady s Vámi mohu podělit.


Také bych měla zmínit, že s výstavou také probíhá soutěž/konkurz na modelku, která by vrámci výhry měla pózovat pro Saudka. K dispozici máte provizorní fotoateliér, kde se nacházejí různé rekvizity a kostýmy. Tam máte za úkol se originálně vyfotit a fotografii postnout na internet. Saudek si pak sám vybere modelku, která ho zaujala.
I přes svou soutěživou povahu jsem neměla odvahu něco z toho si vzít na sebe a už vůbec nemám odvahu Saudkovi pózovat. Ale tato šance, pro slečny sršící, originalitou se mi líbí.



Tim Burton a jeho svět
Na téhle výstavě, konající se v domě U Kamenného zvonu, si můžete prohlédnout několik desítek stovek výtvorů od nemálo známého režiséra Tima Burtona. Výstava se koná do 3.8.2014 a já věřím, že každý kdo na ní přijde, toho uchvátí. 
Že nevíte, kdo to je? Tento člověk má na svědomí filmy jako jsou například Ukradené Vánoce, Mrtvá nevěsta Tima Burtona, Planeta opic, Batman a mnoho dalších. Je to člověk s velmi osobitým stylem tvorby, která kloubí hororové prvky s prvky komickými. Spolupracuje s mým nejoblíbenějším hercem Johny Deppem, který si zahrál v jeho filmech jako jsou Střihoruký Edward, Karlík a továrna na čokoládu nebo Alenka v říši divů. 
Burton je podle mě opravdu velký umělec a o tom se musí přesvědčit úplně každý, kdo navštíví jeho výstavu. Ta Vás uchvátí svou kapacitou, která je opravdu obřích rozměrů. Po projití dvou pater, několika místností, sklepa musíte kroutit hlavou nad tím, kolik toho jeden člověk mohl stvořit. Dostal mě i celkový design výstavy, který mě vrátil do dětství, kdy mě jeho tvorba byla velmi blízká. Každá místnost je doladěna hororovými zvuky či hudbou. Přišla jsem si jako bych se vyskytla v úplně jiném světě, ve světě Tima Burtona. 
Pokud se do domu U Kamenného zvonu vydáte, neměli by jste opomenou navštívit i sklep, kde se promítají Burtonovy filmy. I když lístek na výstavu není zrovna levný, tady se to myslím vyplatí, takže se vážně cenou nenechte odradit. Jen je bohužel celá výstava dost hlídaná, tak Vám mohu ukázat jen pár fotek z míst, kde se fotit mohlo.





Tak doufám, že jsem aspoň některé z Vás inspirovala k výletu do Prahy a kdo tyhle výstavy už také navštívil, budu velice ráda, když mi Vaše dojmy napíšete do komentářů. Já jsem si to náramně užila :)

Jinak mám v plánu několik dalších, myslím že zajímavých článků, mimo jiné článek o DM Boxu, který jsem "vyhrála" a tak se těším na 16. kdy si ho půjdu vyzvednout/koupit a budu moct Vám ho zde představit. Ještě se máte na co těšit, tak mě podpořte odběrem :) 
Vaše M

Žádné komentáře: